Dr. JM Caminal Mitjana (web)

Profesor asociado de la Universitat Central de Barcelona.

Secretario y miembro de la Societat Catalana d’Oftalmologia. (ver web)

Socio Numerario de la Academia de Ciencias Médicas de Catalunya y Baleares. (ver web)

Miembro del General Medical Council. (ver web)

Miembro del Ocular Oncology Group, filial de la EORTC (European Organization for Research and Treatment of Cancer). (ver web)

Análisis del perfile de metilación de CpGs genómicas en el melanoma de uvea y su relación con la superviviencia.

Investigador: Dr. Josep Maria Caminal M.

Proyecto de Investigación Básica en Respuesta Proliferativa en Desprendimiento de Retina.

Investigador: Dr. Josep Maria Caminal M.

Metastatic uveal melanoma: is there a role for conventional chemotherapy? -A single center study based on 58 patients. (ver web)

(coautor junto a Plana M. Pons, Valladares F, Pere J,Fernandes I.C, Perex F.J, García del Muro X, Gutierrez C, Jimenez L, Piulats J.M). Melanoma Res. 2011; 21(3): 217-22.

One-Year results of a flexible regimen with ranibixumab therapy in macular degeneration: relationship with the number of injections. (ver web)

(coautor junto a Arias L, Roman I, Masuet-Aumatell C, Rubio MJ, Catala J, Pujol O).Retina. 2011 Jul-Aug; 31(7): 1261-7

Descriptive analysis of cutaneous recurrence patterns in patients with melanoma. Actas Dermosifiliogr. (ver web)

(coautor junto a Marcoval J, Ferreres J.R, Penín R.M, Piulats J.M, Fabra À). 2011 Dec; 102(10):791-6

Spontaneous regression of small melanocytic choroidal tumor. Arch ophthalmol. (ver web)

(coautor junto a PhD, Abia M, MD, Lorenzo D, Arias L, Mesa J.C). 2011 jun; 129(6):802-4.

Intravireal ranibizumab for choroidal neovascularization secondary to pathological myopia: 12-month follow-up. Ophthalmologica. (ver web)

(coautor junto a Lorenzo D, Arias L, Alcubierre R, Pujol O, Rubio M, Català J, García- Bru P, Arruga J).2011; 226(3): 103-9 Epub 2011 Jun 30.

Uveal melanoma and BRCA1/BRC2 genes: a relationships that needs further investigation. (ver web)

(coautor junto a Cruz C, Teule A, Blanco I, Piulats J.Mª).J.clin Oncol. 2011 Dec 1: 29(34): e827-9. Ppub 2011 Oct 24.