Dr. Juan Ybarra Muñoz

Decreased cortical thickness on MRI in patients with cushings syndrome: Preliminary experience (ver web)

(coautor junto a A Santos, E Granell, E Resmini, MJ Portella, V Pérez, MJ Barahona, O López-Mourelo, Y Vives, M de Juan, P Pires, B Gómez Anson, SM Webb). 12 European Congress of Endocrinology. Praga, República Checa. Abril 2010.

Spectrocopy on 3Tesla-MRI in patients with Cushing syndrome (ver web)

(coautor junto a E Resmini, A Santos, E Granell, M Portella, V Perez, O López-Mourelo, Y Vives, B Gómez Anson, SM Webb). 92nd Annual Meeting of the Endocrine Society. San Diego. EE.UU. Junio 2010.

3Tesla-MRI of the brain in patients with Cushing’s syndrome: correlation between hippocampal volume and memory performance (ver web)

(coautor junto a E Resmini, A Santos, M Portella, Y Vives, P Pires, E Granell, V Perez, B Gómez Anson, SM Webb). 92nd Annual Meeting of the Endocrine Society. San Diego, EE.UU. Junio 2010.

Morbilidad postoperatoria en pacientes intervenidos de un adenoma hipofisario: comparación de los tumores no funcionantes y de los secretores de hormona de crecimiento y corticotropa (ver web)

(coautor junto a A Aulinas, C Colom, P Clavel, F Bartumeus, E Resmini, SM Webb). 52 Congreso de la Sociedad Española de Endocrinología y Nutrición. Salamanca. Mayo 2010.

Becas y ayudas recibidas

Investigador en el proyecto financiado por el Fondo de Investigación Sanitaria

Instituto de Salud Carlos III, Ministerio de Sanidad y Consumo. Expediente: PI070340. Duración 2008-2010. Investigador Principal: Jerónimo Jurado.

Body composition after endogenous (Cushing's syndrome) and exogenous (rheumatoid arthritis) exposure to glucocorticoids (ver web)

(coautor junto a Resmini E, Farkas C, Murillo B, Barahona MJ, Santos A, Martínez-Momblán MA, Roig O, Geli C, Webb SM). Horm Metab Res. 2010 Jul;42(8):613-8. Epub 2010 May 31.

Transforming growth factor beta 1 as a biomarker of diabetic peripheral neuropathy: cross-sectional study (ver web)

(coautor junto a Pou JM, Romeo JH, Merce J, Jurado J). J Diabetes Complications. 2010 Sep-Oct;24(5):306-12. Epub 2009 Sep 30.